perjantai 25. heinäkuuta 2014

And if you hurt me, that's okay baby

50 saker jag älskar
1. Att ligga i solstol i +30...
2. ...men samtidigt älskar jag att sitta inne när det regnar o kolla ut, o lite liksom ha en orsak att vara inne hehe.
3. Att gråta till typ varje avsnitt av Grey's anatomy. Skämtar inte, VARJE. Man hittar alltid nåt att gråta över.
4. Att vara ensam hemma o kunna tala endast med hunden haha.
5. Att sitta på uteservering med en god vän och bara prata om allt i timtal.
6. Håkan Hellström, speciellt på somrarna.

7. Att köpa nytt nagellack. Och lacka naglarna varje dag om igen.
8. Att spela drickspel med vänner.
9. Stearinljus. Speciellt vanilj doftljus
10. Att minnen stannar kvar. Fastän alla minnen inte är härliga så är det skönt att ha de flesta kvar. 

11. När man vänder om dynan o får dendär kalla sidan mot ansiktet.
12. Att vara ensam hemma och lyssna på antingen Ed Sheeran eller sådär 2000-2010 poplåtar. Självklart sjunga superhögt också.
13. Att göra sudoku och korsord, ja ja grandma. Don't care.
14. Att träffa en kompis som man inte sett på länge och märka att diskussionerna flyter på som det inte skulle ha gått ens en vecka.
15. Att äta nepalesiskt med mamma.
16. Att barnvakta.
17. Speciellt babykusinen Sam som är det finaste någonsin.
18. Att köpa konsertbiljetter.
19. Att planera.
20. Att gå till matbutiken. Ja jag är konstig, gör ofta inköp för mamma också bara för jag tycker det är kul.
21. Att gymma.
22. Och smsa om träningsvärk med min storasyster dagen efter vårt gympass.
22. Att mysa med husdjur.
23. Att baka skitdåligt.
24. Att skicka rundtursvideor på whatsapp från nya ställen.
25. Att kunna förlåta.
26. Kändisskvaller.
27. Babysar och gravida kändisar.
28. Att ligga i sängen o ba kramas hela dagen.

29. Min skola.
30. Att städa klädskåpet men inget annat.
31. Att meta
32. Att vakna på morgonen men inte om det är absolut för tidigt.
33. Att läsa gamla meddelanden.
34. Foton i pappersform.
35. Att skratta.
36. Att få ihop en bra konsert.
37. Att sminka mig.
38. Att skriva på duschväggen.
39. Att plocka bär.
40. Att se mänskor förundrade i Sibbo när man får taxiskjuts (pappa) till såna ställen där det är ovanligt.
41. Att ha pengar haha
42. Att ligga o mysa o skratta o prata om onödiga saker.
43. Sånger soms ord får mig att gråta.

44. Jellybeans med choklad runt.
45. Att märka att jag klarar mig utan nån viss person.
46. Snyggdagar.
47. När nån inte kan hålla händerna borta. 
48. Att smsa i timtal.
49. Att gå på hockeymatch med pappa, vilket inte händer ofta men är desto mer speciellt för mig.
50. City streetlights.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti