lauantai 10. maaliskuuta 2012

Most nights I do not know anymore

Hey alla! Ett litet godnatt innan jag går och sova. Har nu sett 1,2 och 3an av Star Wars filmerna. Och jag följde faktiskt med ordentligt, så är nöjd med mig själv haha. Det var annars också mysigt och bra med lite qualitytime med dom mänskorna, hihi.

Idag i skolan hade vi en lite speciell grej. Christoph Treier (psykolog) var i vår skola och pratade om social kompetens och kroppsspråk. Jag tyckte det var ganska intressant, det fick mig att verkligen börja tänka på saker mer. T.ex. Hur bra social kompetens mina vänner har, eller jag själv. Förstås man märker brister genast när man tänker efter, både i mig själv och andra. Men, jag märker ändå på nåt sätt hur jag har helt amazing mänskor i mitt liv.

Han pratade också om tillit, vilket fick mig att tänka på hur svårt jag faktiskt har att lita på andra. Jag kanske berättar saker just för att försöka bilda förtroende, men jag litar till 100% på nästan inget. Något att försöka jobba på? Ämnen som han tog upp var som sagt intressanta, och eftersom mänskan fascinerar mig massor skulle nåt sånhänt nästan vara coolt att studera i framtiden? Får se...

Godnatt nu söta, och superfint om ni orkade lyssna (läsa)! Plus på sociala kompetensen ;)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti