lauantai 28. huhtikuuta 2012

Just like every child needs to find a place

Så Jesus powernight är över då.

Det var verkligen en intressant upplevelse. Lika mycket som jag ville komma och höra Elise, ville jag komma för att se om jag på nåt sätt kan förstå hela Gud-grejen lite bättre.

Kan inte direkt säga att JPN gav resultat riktigt som jag hade hoppats, men det var ändå bra att vara där. Jag försökte verkligen fundera över min tro och Gud osv, men det gick bara inte. Gud är bara inte min grej, just nu i alla fall.

Tror att jag är i ett sånt skede av livet där jag blir lite rädd av att jag inte tror på något. Och vad annat kan man tro på om inte Gud? Till vem ska jag söka mig om jag inte tror på något? Måste man klara sig ensam om man inte tror? Räcker människor som stöd och skydd eller behövs det nägot mäktigare?

Såna frågor sökte jag svar på och söker då alltså fortfarande. Det borde väl komma av sig själv sen. Hoppas jag.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti